Oleje stosowane w silnikach motocyklowych diametralnie różnią się od klasycznych olejów samochodowych. Główna różnica wynika z konstrukcji układu olejowego w motocyklach – jeden obieg odpowiada za smarowanie silnika, skrzyni biegów i układu mokrego sprzęgła. Zwarta budowa jednostek motocyklowych i wysokie obciążenia dodatkowo utrudniają wydatne smarowanie.
Motocyklowy, półsyntetyczny olej MOTUL 5000 4T 10W40 wyrafinowano w oparciu o technologię HC-TECH. Szczególnie dobrze sprawdzi się w silnikach o dość dużym przebiegu, które są ciągle eksploatowane. Świetnie spisuje się w konstrukcjach z katalizatorem w układzie wydechowym. Bardzo dobrze dobrane parametry lepkościowe zapewniają odpowiednie smarowanie jednostki napędowej oraz płynną prace skrzyni biegów i sprzęgła. Olej MOTUL 5000 4T 10W40 podtrzymuje swoje właściwości nawet w wysokich temperaturach.
Lepkość wg SAE: 10W40.
Spełnia wymagania jakościowe:
· API SG/SH/SJ/SL;
· JASO MA2.
Pojemność opakowania: 1 litr.