Mercedes od zawsze zaskakiwał swoich klientów. Na każde zbliżające się targi samochodowe szykował niespodziewane premiery, które zwykle obiegały echem cały świat. Marka zawsze kojarzyła się z luksusem i ciekawymi rozwiązaniami. Obecnie Mercedes-Benz to wiodący lider w segmencie samochodów luksusowych.
Początki przedsiębiorstwa Mercedes-Benz sięgają lat 80. XIX wieku, gdy Karl Benz i Gottlieb Daimler postanowili samodzielnie postawić pierwsze kroki w branży motoryzacyjnej. Drogi firm Benza i Daimlera zbiegły się na skutek zmian w gospodarce niemieckiej. Oba przedsiębiorstwa, które dotychczas konkurowały ze sobą w dziedzinie budowy silników postanowiły zjednoczyć siły, co miało być gwarancją stabilności ekonomicznej. Oficjalna fuzja nastąpiła w 1926 roku, a współpraca przetrwała do dziś, będąc jedną z najdłuższych w historii motoryzacji.
Od samego początku działalności, głównym celem niemieckiego przedsiębiorstwa była budowa samochodów w oparciu o kilka kluczowych kryteriów: jakość, nowatorskie technologie i bezpieczeństwo. Czy udało się to osiągnąć? Tak i nic więc dziwnego, że produkty marki są bardzo popularne. Aktualna kolekcja obejmuje zbiór 550 samochodów. Wśród nich znaleźć można 350 samochodów osobowych, 140 aut wyścigowych i 60 pojazdów użytkowych.
Mercedes-Benz to bez wątpienia skuteczne połączenie innowacyjnych technologii z niezwykle udaną stylistyką, którą z pewnością można nazwać kunsztem rzemieślniczym w wykonaniu niemieckiej marki. Projektanci Mercedes-Benz tworzą doskonałą przestrzeń, gdzie użytkownik nie opędzi się od luksusu. Wielu specjalistów twierdzi, że niemal każdy Mercedes stanowi ikonę motoryzacji, a w oparciu o nowatorskie rozwiązania techniczne marki, motoryzacja może iść z duchem czasu. Design samochodów Mercedes-Benz pozwala natomiast wyjść poza codzienność, co w znaczącym stopniu przyczynia się do tworzenia wizerunku marki. Można śmiało stwierdzić, że Mercedes-Benz to producent samochodów przyszłości.
Problem w przypadku niektórych egzemplarzy Mercedesa stanowi elektronika i elektryka. Często dochodzi bowiem do awarii wspomagania układu kierowniczego a kłopoty sprawia także centralny zamek, czujniki skrętu, moduły blokady kierownicy, elektrycznie regulowane lusterka. Użytkownicy często narzekają także na rozrusznik i alternator. W mocno wyeksploatowanych modelach warto zwrócić również uwagę na stan przegubów napędowych. Ponadto stosunkowo niską trwałością charakteryzują się przekładnie kierownicze i końcówki drążków kierowniczych.