Tylko nowe częsci samochodoweProfesjonalna pomoc w doborze częściDarmowa dostawa od 250 PLNRabaty i promocje do 12%Bezproblemowe zwroty i wymiany

pomoc@noweczesci.plKonsultanci dostępni:         pn-pt 8.00-20.00          sob. 9.00-17.00

Kup część
Wybierz swój samochód
Marka
Model
Typ
Jesteś tutaj:

Zablokowanie kierownicy podczas jazdy - przyczyny i rozwiązanie

Duży opór kierownicy i blokowanie się kierownicy to dosyć podstępna usterka. Nie pojawia się z dnia na dzień, ale zwiększa stopniowo. Kierowca powoli przyzwyczaja się do drobnych niedogodności i w końcu nie zauważa, że samochód ciężko skręca. Dlaczego kierownica się blokuje? Sprawdźmy...

Istnieje kilka sygnałów ostrzegawczych, które powinny kierowcy wyraźnie zasugerować problem. Prócz ciężkiej skrętności kierownicy, jej blokowania się od czasu do czasu, warto zwrócić uwagę także na wszelkie stuki, które mogą towarzyszyć kierowcy podczas wykonywania manewrów. Problematyczne może okazać się także utrzymanie kierunku jazdy.

Uszkodzona przekładnia kierownicza

Uszkodzenie przekładni będzie skutkować bardzo ciężkim kręceniem kierownicy oraz jej częstym blokowaniem się. Niestety, może być drogo. Nowa przekładnia do samochodu klasy średniej może kosztować od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dobra wiadomość jest z kolei taka, że przekładnię można uratować znacznie taniej i oddać ją do warsztatu, który zajmie i się jej regeneracją.

Nieprawidłowa regulacja ograniczników

Do blokowania się i do ciężkiego skręcania kierownicy może także dojść na skutek nieprawidłowo wyregulowanych hydraulicznych ograniczników ciśnienia skrętu. Z reguły wystarczy wizyta w dobrym warsztacie i prawidłowe wyregulowanie ograniczników w pozycji końcowej przekładni kierowniczej – po kłopocie.

Uwaga: Długa jazda w takich warunkach może prowadzić do coraz częstszego zacinania się ograniczników ciśnienia skrętu, a następnie do ich trwałego uszkodzenia mechanicznego. Niestety, ale w takim przypadku konieczna będzie ich wymiana na nowe.

Ubytki oleju w układzie wspomagania

Zbyt niski poziom oleju w zbiorniku układu wspomagania kierownicy może także skutkować się jej blokowaniem, choć tutaj znacznie częstszym objawem będzie problematyczne, ciężkie wykonywanie manewrów skrętu. Wszelkie ubytki oleju w układzie wspomagania należy jak najszybciej uzupełnić i od tego momentu pamiętać, by co jakiś czas sprawdzić jego poziom.

Niezależnie od rodzaju usterki, należy jak najszybciej pozbyć się problemu. Blokowania się kierownicy i jej gorszej skrętności w żadnym wypadku nie można bagatelizować i odkładać naprawy w czasie. Jest to zbyt niebezpieczne i naraża kierowcę oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego na groźny wypadek.

    
Wyszukaj

Po nazwie części

Po numerze części

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

 


Obsługujemy płatności
Obsługujemy płatności
Copyright © 2009-2018 NoweCzesci.pl
Szybki kontakt